Kundetyper
Læs om, hvad du kan lære her.
Se eksempler på problemer og deres løsning.
Få et overblik over, hvordan teorien hænger sammen.
Læs om og se hvordan teorien virker.
Se eksempler på, hvordan du bruger teorien i praksis.
Få en oversigt over, hvordan du kommer i gang.
Test om du har nået målene.
Vejledning til læringsstile
Information om læringsobjektet
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)
Viden om

Kundetyper

Nogle gange er man som sælger ude for, at uanset hvordan man spørger kunden, og hvor mange gange man vender tilbage til de samme centrale spørgsmål, så kan man ikke få en konkret svar ud af kunden.
Det kan skyldes, at kunden ikke er klar til at tage et valg, og at kunden er en "måske-kunde". Det kan være svært at vide, hvad man skal gøre, når en kunde virker "seriøs".

Hvordan kan man være sikker på, at de husker netop den forretning, de er i nu, når det endelige valg skal foretages, og hvordan sikrer man, at kunden vender tilbage?
Ofte kommer der mange i butikken, som ikke udtrykker ønske om at ville købe noget. Man kan som sælger let komme i tvivl om, hvad man egentlig skal stille op med disse kunder, der bare "snuser" rundt.

Husk, at den gode sælger er kendetegnet ved at kunne aflæse kundens behov og yde service og vejledning i forhold hertil.

|næste|

®  @ventures, Kompetencecenter for e-læring © 2024