Fortrydelsesret
Læs om, hvad du kan lære her.
Se eksempler på problemer og deres løsning.
Få et overblik over, hvordan teorien hænger sammen.
Læs om og se hvordan teorien virker.
Se eksempler på, hvordan du bruger teorien i praksis.
Få en oversigt over, hvordan du kommer i gang.
Her kan du hente opgaver.
Her kan du hente mere materiale.
Vejledning til læringsstile
Information om læringsobjektet
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)
Viden om

For at få vist dette indhold skal din pc eller tablet kunne afspille flash-filer.
Hvis du ser denne tekst, er det fordi du enten ikke har en flash-afspiller installeret, eller fordi din webbrowser skal indstilles til at tillade at benytte flash-playere.
Du kan downloade en flashplayer og finde vejledninger i, hvordan man sætter indstillinger i browseren til at vise flash-indhold.

Ipads og Iphones kan ikke afspille flash.

Get Adobe Flash player

Udøvelse af fortrydelsesretten

Varen eller meddelelse om fortrydelse skal sendes senest den 14. dag. Fristen regnes fra det seneste af følgende tidspunkter:

Modtagelsen af varen/første leverance. Ved tjenesteydelser fra modtagelse af oplysning om, at der er indgået en aftale.

Eller
den dag, forbrugeren modtager meddelelse om fortrydelse på varigt medie (se ovenfor)

NB! Modtagelsesdagen regnes ikke med. Der er en ultimativ fortrydelsesret på 3 mdr.

Sådan er praksis:
a) Ved køb uden for sælgerens faste forretningssted:
- Forbrugeren meddeler sælgeren, at han vil fortryde (skal være 
  afsendt inden fristen)
- Sælgeren skal afhente varen inden 3 mdr.

b) Ved fjernsalg:
- Forbrugeren undlader at hente varen/nægter modtagelse
- Forbrugeren returnerer varen efter modtagelse for egen regning

Varen skal leveres tilbage i væsentlig samme stand som ved modtagelsen. Varen skal kun være overgivet til transport inden for fristen.
®  @ventures, Kompetencecenter for e-læring © 2024